Cíl projektu:
Podporovat základy vzdělávání rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti
Podporovat kvalitnější vzdělávání dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem
Podporovat společné vzdělávání:
Škola je partnerem projektu
Cílem je rozvoj kompetencí učitelů v rámci jejich vzájemné spolupráce tak, aby dokázali vést žáky ve výuce k porozumění přírodních zákonitostí s ohledem na integraci poznatků z oborů fyzika, chemie a biologie, včetně využití aparátu matematiky. Bude vytvářen soubor námětů, které umožní učitelům podporovat u žáků schopnost bádat v terénu a pozorovat organismy, tvořit i měřit v interiéru a vyhodnocovat přírodní jevy.
Podrobnosti (Velikost: 103.44 kB)
Investiční akce: V projektu je navrženo nejlepší řešení pro investici, díky které dojde k vybudování učeben - fyziky, ICT, cizí jazyky. Zajištění úprav v učebnách, posílení vnitřní konektivity internetu a úprava. Dojde ke zvýšení kvality výuky a podpoře volnočasového vzdělávání.
Podrobnosti (Velikost: 105.07 kB)
Z dotace je hrazena doprava žáků 1. stupně na plavecký výcvik.
Podrobnosti (Velikost: 102.48 kB), Článek
Zvýšení úrovně jazykových schopností žáků, spolupráce se zahraničními lektory a zvýšení prestiže školy
Podrobnosti
Dlouhodobá partnerská spolupráce se základními školami ve Skawině. Pobyt 25 žáků 5.ročníku, účast na výukových hodinách, poznávání reálií.
Výměnné pobyty žáků se slovenskými žáky ze ZS Poprad.
Jazyková výuka rodilým mluvčím.
Vybudování přírodní učebny ma zahradě školy pro výuku žáků 1. stupně.
Adaptační kurz pro šesté ročníky.
Víkendový festival zaměřený na řemesla.
Dlouhodobá podpora programu nejen pro třídní skupiny, ale i pro pedagogické pracovníky. Předcházení a omezení výskytu jednotlivých forem rizikového chování, cílené na získávání informací a dovedností vedoucích ke změně postojů a snížení rizikového chování žáků naší školy.
Podrobnosti Článek
Ukončení projektu: 30.6.2020
Zvýšit virtuální bezpečí našich žáků - Přispět k pozitivnímu školnímu klimatu a předcházet negativním dopadům využívání moderních technologií - Získání potřebných kompetencí pro řešení problémů spojených s riziky moderních technologií - Osobnostní a sociální rozvoj žáka v oblasti mediální gramotnosti - Informační a finanční gramotnost žáků - Vzdělávací aktivity v oblasti rizika užití informačních technologií žáků, učitelů a rodičovské veřejnosti - Využívání metod
kritického myšlení v mediální výchově – Rozvoj komunikačních dovedností žáků - Osvojení si účinných způsobů, jak rizikům internetu a komunikačních technologií předcházet a jak se ji bránit, kam se v případě hledání pomoci obrátit a
jak se chovat vůči případným agresorům - Probudit odpovědnost za vlastní chování ve virtuálním světě a pocit empatie s případnými oběťmi - Uvědomit si a ukázat i druhou stránku prospěšnosti digitálních technologií například prostřednictvím workshopu Učím se vidět.
Příjemce je povinen používat pouze verzi loga programu O2 Chytrá škola, která je ke stažení na stránkách https://www.o2chytraskola.cz/o-nas
Žáci 5.ročníku se seznámili s pojmem šikana/kyberšikana, včetně jejích projevů a možných následků – realizováno Fórem pro prožitkové vzdělávání.
Žáci 7.ročníku získali přehled o typech a kategoriích médií (rozhlas, televize, tisk, internet – seriózní vs. bulvární) zvládli pojmenovat přínosy a rizika jednotlivých typů médií a získali základní náhled do specifik internetu a sociálních médií, kde konzument je zároveň tvůrcem obsahu - realizováno Fórem pro prožitkové vzdělávání.
Pět hodin v rámci českého jazyka bylo zaměřeno na media a jejich vliv s využitím metod kritického myšlení. Na závěr žáci vytvořili noviny k 17.listopadu. Noviny (Velikost: 1.79 MB)
Hodiny připravila a vedla M.Jelínková – Ťupová.
Celoškolní projekt - co předcházelo 17.listopadu = sběr informací, besedy, videoprojekce, setkání s historiky, hudební produkce apod.
Název programu: Ovoce do škol
Určeno pro žáky 1. až 5. ročníků základních škol. Zdarma je dodáváno čerstvé ovoce a zelenina či 100% džusy.
Pravidelné setkávání žákovského parlamentu s využitím medií pro potřeby školy – školní vysílání, webové stránky školy a Fb, fotodokumentace a publicita. Zaměřeno na sociální a osobnostní rozvoj žáků. Hodiny připravila a vedla P.Mudrochová.
Žákovský parlament: https://www.parlamentaci.cz/
V loňském školním roce proběhl na naší škole 1.ročník vzdělávacího programu The Music FunDation. Jak hodnotí projekt Muzikanti do škol po 1.ročníku p.učitelka P.Fejfarová? “Projekt byl určitě milou a nesmírně užitečnou vsuvkou do výuky HV. Děti si muzikanty užily, seznámily se s technickou podporou, s tím, co všechno dnes může při tvorbě písně pomoci a jak se postupuje. Zjistily, že není jednoduché nějakou píseň napsat, ale možné to je, pokud nechybí motivace a píle. A to je velmi důležité. Myslím, že děti je potřeba vést k poznání, že lepší je tvorba a spolupráce než negativní odsouzení díla kohokoliv jiného. Velmi hezké bylo sledovat jednotlivé děti, s jakým zájmem se podílely na tvorbě nástrojového doprovodu, jak prožívaly rytmus a dělaly něco, co zjevně mělo smysl a bavilo je to. S jednou ze tříd píseň připravujeme na vánoční vystoupení, děti si ji užijí podruhé, tentokrát ale zcela samy, bez technické podpory. Dva z chlapců se chopili kytar a učí se akordy, další si vylepšuje klavírní doprovod, dvě dívky se ujaly bicích (činel a tamburina), flétnistky dvojhlasně vyplňují mezihru a řada dalších rytmických nástrojů tvoří podklad. Učí se navzájem se poslouchat, cítit rytmus, respektovat dynamiku a zpívat a rapovat s výrazem. Vědí, čeho chtějí dosáhnout, teď se učí tomu, jakým způsobem. Pracují a tvoří. Byl to jeden z nejlepších projektů, na kterých jsem se podílela.”
Video z projektu:https:http://tmf.cz/muzikanti-do-skol-navazujici-vyuka-pro-ii-stupen-zs/
Od září připravuje TmFd ve spolupráci se Svazem autorů a interpretů 2.ročník vzdělávacího programu Muzikanti do škol, do kterého se zapojí i naše škola, jehož cílem bude navázat na 1.ročník se zaměřením na Mediální gramotnost – tvoříme a vyhodnocujeme obsah mediálních informací a sdělení s rozumem a kriticky.
Setkávání seniorů v počítačové učebně, kde se v 5 dvouhodinových setkání seznamovali jak pracovat s internetem, mobilním telefonem, či tabletem. Při setkáních s nimi aktivně spolupracovali 4 žáci 9.ročníku. Workshop veden O.Havlínem.
Copyright © 2016 - 2024 | Základní škola Roztoky &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba webových stránek | Prohlášení o přísupnosti | Cookies